torsdag 2 december 2010

Diskussion med min morbror:O

Inatt så drömde jag att jag var i norrsätter och träffade min morbror (som dog för inte så längesen). Det började med att det ryckte i dörren och jag visste att det var han. Så han visade sig sen och jag hade så många frågor. Jag kommer jättebra ihåg allting. Jag frågade honom hur det var på andra sidan. Hans svar var att det var typ som mer värme och ljus. Och sen frågade jag om han var på sin egen begravning. Han berättade att han inte var det. Så jag berättade att jag sjöng då. Jag frågade han även om han kände någon smärta när han dog. Det gjorde han inte. Det var som att somna bara fast allt blev mycket ''ljusare''.

sen pratade vi lite allmänt. Jätteskumt för när jag vaknade så kändes det inte alls som en dröm. Jag minns vartenda ord vi sa till varandra. Kan man kommunicera med folk som avlidit i drömmar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade