söndag 18 september 2011

Stolt


Jag är så otroligt stolt över mig själv. Jag pluggar! Har aldrig pluggat i hela mitt liv typ. Nu gör jag allting jag ska innan det ska vara inlämnat, och jag gör mitt allra allra bästa. Jag är så otroligt aktiv på lektionerna och försöker göra mitt allra bästa där med. Jag är så otroligt glad att jag har mognat så mycket. Sen tror jag det kan vara för att jag har äntligen börjat i en skola jag trivs i. Jättebra klass och jättebra lärare. Fortfarande matten jag är efter i men jag har så otroligt svårt för matte=/ . Sen kan det vara för att jag inte bor hemma längre. Som ni har förstått så bor jag med min pojkvän i Arboga. (det är hans lägenhet) . Men jag mår så mycket bättre nu. Jag har fått rutiner i livet som jag aldrig har haft förut. Det är en lugnare miljö och jag får tid för mig själv. Jag anstränger mig för saker bäst när ingen tjatar på mig. Om någon tjatar/påminner mig wathever... så blir det motsatt effekt. Jag är trotsig av mig. Och får jag bestämma vad jag vill och måste själv så blir resultatet som bäst. Bara grejen att komma upp på morgonen. Inga problem nu. För nu vet jag att ansvaret ligger på mig och jag får lugn och ro på morgonen. Om jag hade råd så skulle jag flytta hemifrån helt (är ju aldrig hemma men är skriven hemma). Jag trivs så otroligt bra i Arboga. Tyvärr så kan det hända att jag nu får dåligt med pengar när jag måste leva på bara studiebidrag=/ Men om fem månader är jag arton och då kan jag söka extra bidrag. Jag söker ju jobb. Men jag åker tjugo över sju på morgonen och är tillbaka runt kvart över fem på eftermiddagen. Kommer jag verkligen hinna ett jobb när det är läxor och sådant som måste göras. Det är svårt... Fan att pengar inte växer på träd.. Men jag är lycklig iaf. :) Det är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade